Thursday, October 16, 2008

Sakitnya Hati

Pagi-pagi dingin 15hb aku berlepas juga ke KL untuk kerja seperti biasa. Kena pastikan juga aku sempat utk punch card sebelum pukul 8.00 pagi. keadaan highway seperti biasa, tidak banyak kereta. Aku memandu macam biasa.. mengantuk juga + boring. Highway dah banyak nak buat maintanance sebab banyak tanah yang runtuh. Oleh itu banyak lencongan yang dibuat...

Hari ini hari malang aku.. setelah aku memasuki lencongan yang pertama, aku memandu seperti biasa dan lencongan itu agak panjang. Entah macamana didalam ketebalan kabus, tiba-tiba aku nampak ada sesuatu di tengah-tengah jalan di dalam samar-samar jalan tersebut. aku cuba juga memberhentikan kereta aku.. YA ALLAH.. rupa-rupanya kon-kon pembahagi jalan bertaburuan di jalan tersebut. aku cuba juga mengelak sehingga masuk ke jalan orang sebelah sana... juga tidak dapat mengelak... langgar juga leerr apa yang mendatang. yang pastikan aku cuba juga meminimumkan... Nasib baik tiada kereta pada masa itu...sehingga aku berjaya memberhentikan kembali kereta aku dan memastikan aku berada di lane yang betul.. terfikir juga.. tak boleh berhenti lama-lama nie.. Nanti orang kat belakang sambar pulak.. aku jalan perlahan-lahan dan parking kat bahu jalan dgn selamat. Kon-kon ini aku rasa dilanggar oleh lori ini.. banyak juga yang diseretnya... panas betul hati aku.. sedih ada.. geram ada... nak menangis ada... frust ada...apabila aku melihat bumper aku... yang paling jelas di kepala aku.. aku nanpak RMnya mempunyai sayap dan beterbang-terbangan... hu hu hu... pas tuu baru lak sebulan lepas bini aku buat hal dan repair bumper ini..."TUHAN SAHAJ YANG TAHU BETAPA SAKITNYA HATI AKU...."

No comments: