Wednesday, October 1, 2008

Kisah Si Bunga Cina

nie kesah tentang KUIH BUNGA CINA.. mak mula membancuh adunan kuih tu pada pukul 8 malam..
abah pula mengambil tugasnyer iaitu menerap.. sebab hanya abah je yang mampu buat bentuk kuih tu cantik.. kalau adik liz buat sah-sah kene kutuk.. so.. demi menyelamatkan kuih tu musnah oleh kami or di kutuk oleh sedara mara.. abah lah penyelamat kami..hahahahaha...time nie dah pukul 11 malam.. abah masih lagi bertenaga nak menghabiskan adunan mak tu walau da larut malam.. so aku dan adik liz yang masih tinggal untuk menyiapkan kuih nie..

ha... nie tugas aku pulak.. iaitu meletakan permata di atas kuih nie.. ha.. bukan senang taw.. tertekan kuat siket penyet lak.. so.. ia nyer memerlukan kesabaran yang tinggi.. fuh.. sabar-sabar andrie.. nie kuih abah... hehehehehe..

inilah rupa kuih bunga cina yang belum di bakar... cantik.. hmm.. sape lah yang buat tu kan.. ee... bangganya.. okie.. sedia untuk di bakar selama 20 minit dalam suhu 130 darjah...

inilah rupa kuih yang telah siap di bakar.. siap masak tepat pada pukul 1 pagi... aku dah tidor dah.. aku suruh adik liz and abah yang take over malam tuh.. aku dah lena tido.. sebab kepenatan.. huhuhu..

No comments: