Thursday, October 23, 2008

Musim Video Kembali lagi

Beginilah keadaan salah satu kerja aku setiap tahun. Menyiapkan video clip untuk digunakan oleh Naib Presiden TNBD dalam satu event beliau. Memang memenatkan. Biasanya dalam 2 minggu sebelum event itu berlansung.. aku dan En Halim biasanya tidak cukup tidur punyer.. bersengkang mata laaaa nak menyiapkan video berikut. Kali ini video ini akan digunakan di Pulau Pinang.. Gembira laa sikit aku membuatnya.. dapat berjalan ke Pulau Pinang nanti. Video ini dikenali sebagai Montaj Distribution Leage Table.. Dalam majlis tersebut, VP akan menjemput Dato Che Khalid sebagai tetamu utama. So, kena serious dalam pembikinan video tersebut. Yang paling menyeronokan dalam pembikinan video ini ialah aku boleh jadi director.. habis semua GM-GM Negeri aku boleh arah-arahkan... Bukan senang tahu... Disamping itu juga aku boleh kenal dengan ramai VIP TNB.. Memang best. Pernah suatu masa dahulu, aku dapat sijil penghargaan dalam membuat video ini. Dipanggil naik ke pentas dan VP sendiri yang menyerahkan sijil tersebut. Satu lagi aku pernah dapat sebuat buku yang VP personely sign untuk aku..
Berbeza dengan tahun-tahun lepas kali ini aku boleh buat video ini di rumah bos aku sendiri.. Dekat-dekat seminggu juga lepak kat rumah dia.. makan minum ditanggung.. dapat tidur kat dalam bilik yang selesa.. tempat kerja yang selesa.. berbaloi-berbaloi... Tapi dalam selesa tersebut, aku jatuh sakit gak.. tiba-tiba bleh demam.. terkejut kut sebab tak pernah lagi bos ajak pegi rumah dia...
Beginilah keadaan meja atau tempat aku buat editing.. berselerak sekali.. banyak lagi yang perlu dibuat ini.. harap-harap dapatlah aku siapkannya..

No comments: