Saturday, March 14, 2009

Nasib Sang Kelisa

Nasib Kelisa Arawana Merah... Dilanggar oleh seorang budak yang menaiki motor... "Ila dah bagi signal Bang.. tapi dia jalan juga... langgar laaa kat pintu tu..."
Aduh... abih pintu, side mirror, vizor..... sakit mata memandang, sakit lagi hati merasainya...
Apa yang nampak kat kepala aku lagi... duit-duit yang mempunyai kepak dan ianya berterbang-terbangan....

Mat rempit ker???? Yang inilah buat aku kesian.. Tidak laa bang.. Budak baik...

Aduh.. mat rempit yang kehulu ke hilir depan umah ni tak nak lak buat hal....

Bertambah sayu lagi apabila seorang makcik tua yang datang tolong selesaikan masalah anaknya ini... orang susah dan sampai menangis dibuatnya apabila ditekan dan ditanya oleh abah.. tak sampai hati pula aku mendengarnya...

Ini sahaja yg makcik mampu..... tak pe lah Ila.. terima aje sekadar yang dia mampu, yang lain kita top up.. hari ini hari dia, esok lusa belum tahu lagi....







Selang beberapa bulan....... hari dia lagi... sekali lagi bini aku usik kereta orang... perrhhh kuat juga kali ini... tapi.. itulah bini aku.... tak pelik, tak pelik...

Khabarnya dia nak mengelak budak sekolah so dilanggarnya kereta ini...
tanya punya tanya.... cikgu sekolah azliz rupanya.. chef kat IKIP....

OK lah, chef repair nanti saya bayar semuanya....

(ceee waahh macam orang kaya gitu bini aku..... ada sedikit pembetulan ayat disitu...chef repair, suami saya akan bayar....) Kali ini parah juga dibuatnya.....
Tak per... janji semuanya selamat...... AMINNNN

No comments: