Friday, September 26, 2008

Pulang Beraya..

Bermula dari Jalan Timur PJ lebih kurang pukul 12.00 tghari. Aku harap jalan tak jem. Kalu tidak teruk nak sampai ke Kuantan ni.
Nampak jalan OK jerk..
Akhirnya aku berjaya juga sampai ke tol Gombak... Jem juga kat KL, tapi tak teruk sgt. Hujan sikit-sikit jerk...Ini pula di dalam terowong di Genting Sepah...Ini kat Lentang... Bila laaa aku nak bawak family aku singgah kat sini...Sampai kat tol Karak.... Sepanjang perjalanan tak jem.. pehh best...Ini di pula sisepanjang highway.. Jambatan yang paling indah (pintu gerbang Pahang) di sepanjang perjalanan iaitu di TemerlohSampai kat Maran.. lebih kurang 1 jam lagi sampai laa aku kat Kuantan...Gambang 46 Km lagi.. tak sabar rasanya...Ini pula tempat dimana selalu polis buat speed trap... hati-hati.. 110km/jam sahaja tau...Gambang lagi 15 km... tak sabar, tak sabar.....Akhirnya sampai juga susur keluar ke Gambang.. Kira sampai laa ke Kuantan... Highway pun clear.. best...Ini plaza tol Gambang.... RM16.90... bayar, jangan tak bayar.....Jem laa pulak kat depan masjid Batu 10. Biasalah kat kem tuu ada traffic light dan sikit depan ada baza ramaddan.... panjang nieee....Simpang ke Pekan... Tempat lahir aku nie.....Simpang ke Permatang Badak....Haa.. ini simpang masuk ke Sg Isap...Sepanjang jalan Sg Isap. menuju ke rumah parent aku.... Aduh.. aman, tenang dan indah.. tak lah serabut macam kat KL tuuu..
Teng, teng.. akhirnya... rumah bapak aku..... sampai juga.. jam dalam pukul 3.30 ptg.. sepanjang perjalanan tak jem.. kira OK.. aku ada terdengar radio, lambat sikit ajer, tersangkut gila kat dalam KL.. Nasib, nasib....

2 comments:

Anonymous said...

Salam buat ko sefamily...syiok je baca cite ko nak balik quantant...hehehe..teringat masa aku di sane dulu..mcm tu ler bila tibe masa nak balik kampung..gembira sesangat...hehehe..anyway..nice picture..good effort..rajin2 la ko update..boleh aku komen2..hehehe Salam Aidilfitri untuk semua..maaf zahir batin.

prEciouS said...

Mcm tuu laaa suka duka hidup berjauhan nie... ko bukan tak pernah merasa.. kekadang kalu difikirkan balik... ada juga keindahannya.... Selamat Hari Raya dari kami sekeluarga di Kuantan...