Wednesday, May 6, 2009

Sehari Bersama Keris D' Muzium

Tanggal 25 April, pihak muzium menganjurkan pertandingan keris. Aku mengambil kesempatan ini untuk berkenalan dengan rakan-rakan keris yang mana sebelum ini hanya bertemu di dunia maya sahaja. Agak terkejut juga aku bila melihat mereka semua. Sesetengahnya tidak seperti yang ku gambarkan. Ku kira agaknya mereka begitu juga.. "Siapa agaknya Tilam sari???? Ye ker ni Tilamsari??...."
Ini laaa gaya ku.. Kepanasan sebenarnya... tak boleh duduk diam...
Gambar ini diambil candid oleh Prof Ramli (salah seorang otai dalam dunia perkerisan ini). Gelagak inilah yang mempamerkan ke"cinaan" aku.. Ah Long dikatakan...
Ini pula aku dengan rakan-rakan dari Singapura.. Yang badan besar tuuu nama mayanya BigG dan yang kecil sedikit tuu MHalid manakala yang baju kuning tuuu Abang Peramu (Kerismaker).
Seronok juga dapat bersua muka dengan mereka nie....Yang ini pula saudara AlamShah.. Ilmiah orangnya.. Selalu menjadi pakar rujuk diantara kami di dalam MP.Yang ini pula Harizant.. Mistik orangnya.. boleh mengesan isian didalam senjata kuno ini (jika ada) .. seram, seram.. boleh berkawan dengan Azliz nie....
Kat sebelah lagi tuuu...isteri kesayangan ku... muka BORING habis.. nak ikut sgt... nak wat cam mana.. tetapi itulah dia kawan-kawan baru kuuu.. agak pelik pelik belaka orangnya...
Tetapi aku bangga juga dengan mereka ini... Berpakaian Melayu Kuno dan yang peliknya.. ia tidak menjadi sesuatu yang pelik apabila berpakaian sedemikian rupa... Syabas semua....

No comments: